Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Ett blandat inlägg pga väldigt dålig uppdatering

Av Nina - 27 juli 2015 20:49

Nu har det varit väldigt dålig uppdatering.. Hmm.. Så här kommer en liten snabb-genomgång på vad som har hänt   


Vattenmattan på ridbanan gick mystiskt sönder.. En natt när hästarna gick och betade ner gräset där. Så i stället för att köpa en ny vattenmatta så har jag köpt några andra hinderdekorationer, blommor, så får en ny vattenmatta vänta lite. Har även köpt ett set benskydd till Nils på rea!

       


     Fynden gjordes på Hööks.


En dag körde Ina och jag lite ombytta roller på träningen och hon red Molly i stället, för att känna hur hon kändes eftersom det gått så dåligt i Söderköping. Men det va inga konstigheter. Ina tyckte att Molly va trevlig och en försiktig häst - på ett bra sätt! Hon gjorde inte diekt någon övning utan hoppade fram och efter det en liten bana. Avslutade på ett par högre språng som såg jättefint ut!


   


Och igår va det markarbetsträning för Ina i Stall Revas ridhus. Superskönt med träning i ridhus då det blåste storm och inte direkt va något sommarväder ute.. Är så grymt nöjd med träningen igår! Molly gick så otroligt fint och det kändes så bra genom hela passet! Hon jobbade på bra och va nästan lite överdrivet ambitiös bitvis.


  


Här är även en charmig bild på Nils som Lena knäppte när hon va här en dag och hälsade på Penny!

 


Så, det va en väldigt snabb uppdatering. Ska försöka uppdatera lite bättre i fortsättningen   





Kram Nina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00


Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.   I och med att ridningen hem...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Ovido - Quiz & Flashcards