Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

Lokal dressyrtävling, Knivberga RF

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00

Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.


I och med att ridningen hemma gått skit hade jag inte så stora förhoppningar om hur det skulle gå. Sa till mig själv som mamma alltid säger till mig "du får ta det som ett övningstillfälle". Jovisst, så är det ju och herre gud, det är ju inte VM utan en sketen liten lokal tävling. Men man vill ju alltid att det ska gå bra och att man ska känna sig nöjd. Vinna är inte allt, man ska ha kul. Men det blir ju heller inte kul om man känner att det går dåligt.


Framridningen kändes så B R A ! Molly va verkligen sådär dressyrig, lyssnade, va framme för skänkeln och enligt min känsla stadig. Hon va som hon brukar kännas när hon är på topp. Så skönt att känna! Sen slog det om. Inne på banan spände hon till sig. Antagligen för att solen blänkte på dom vita dressyrstaketen, för dom gick hon och kikade på naturligtvis. Sen va blommorna på bokstäverna läskiga.. Kände att jag red programmet väldigt slarrvigt och okoncentrerat. Fick inte fram henne ordentligt och kändes lite som handbromsen låg i men inte gick att släppa på även om jag ville. Framridningen va något större också och banan mindre, något jag inte tänkt på innan men fick en känsla av att hon slog ner på tempot för att hon tyckte det va "trångt".


  

Hade som eget mål att rida på runt 60 % och ja det gjorde jag också. Men långt ifrån helt nöjd. Jag vill ha revansch!






Kram Nina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Av Nina - 7 augusti 2015 18:38

Idag har jag och Molly varit hemma hos Ina och trimmat inför morgondagens Pay and Ride i stall Reva. Blir Lätt B:1 "banan" som Ina (ren hoppryttare) uttryckte sig         [Bild] Molly kändes lite "trutig" i början av passet men mjuknade snabbt oc...

Ovido - Quiz & Flashcards