Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Årets sista dag

Av Nina - 31 december 2014 10:10

2014 lider mot sitt slut, årets sista dag är här. Tycker åren bara går fortare och fortare, men det har varit ett bra år med mycket upplevelser och nya intryck. Framför allt känns det som att livet blev ljusare när allt klarades upp med Rebell, något jag mådde väldigt dåligt över en lång tid. Men man lär sig så länge man lever och jag vet nu att människor man tror sig känna väl kan ha sidor dom inte tidigare visat. Det är inte värt att lägga sin energi på dom. 


Tränings och tävlingsmässigt tycker jag, att jag det här året kommit långt. Molly och jag kanske inte har klättrat upp i klasserna och vi startarde aldrig någon 100 klass som vi tidigare gjort, men ridmässigt har jag och Molly utvecklats något enormt och vi är ett stabilt team tillsammans som har nåt mycket bra resultat - och det tack vare Ina Knutsson! 


2015 hoppas jag blir minst lika bra. Det får bli lite som det blir i början av året eftersom jag snart ska föda och planerat in sen vintervila till Molly. Men tanken är väl att sätta igång henne efter det och sträva efter att hitta tillbaka till det här bra vi har uppnåt och fortsätta där vi slutade. För Nils del kommer lastträning och annan vardaglig träning att fortsätta och tanken är väl att jag så småningom ska börja longera och löshoppa honom lite mer på "riktigt" också. 


                                                             




Gott Nytt År!

Önskar vi i Stora Hermanshult!

 

 

 

 

 

Kram Nina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00


Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.   I och med att ridningen hem...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Ovido - Quiz & Flashcards