Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

God fortsättning på 2015!

Av Nina - 27 januari 2015 18:27

God fortsättning på det nya året och va kul att se att i alla fall några tittat in på bloggen medan jag lyst med min stora frånvaro i januari :) Anledningen till det är att hästarna har vintervila (eller ska jag kalla det "vår-vila"?) och det inte finns så mycket nytt att uppdatera om. Dom går ut och in från hagen och jag mockar, gör höpåsar och annat stallfix, vilket jag känner inte är så nödvändigt att uppdatera om. Ni är heller kanske inte så intresserade av att läsa om hur mycket dom har bajsat eller vilka dagar jag skrubbat vattenhinkarna (det va för övrigt idag haha).


Kan tillägga för er som är nyfikna att ingen bebis tittat ut än.. Är beräknad till på torsdag 29e, så jag har i alla fall inte gått över tiden än. Men det får gärna hända något snart ;)


Mysigt att det kommit snö och att den faktiskt legat kvar så länge som den gjort. Man blir ju inte lite ridsugen.. Fast samtidigt är det skönt att inte "behöva" rida, för slasket och ishalkan som kommer efter den härliga snön kan man gärna slippa! Men framåt vårkanten ska vi ta nya tag :) Ett stort plus med snön är ju att man slipper den förbaskade leran och behöver inte spola ben var och varannan dag.







Kram Nina

 
 
Jonna

Jonna

27 januari 2015 22:06

Håller tummarna för att lilla bebisen snart tittar ut! :) Om du har tid skulle jag uppskatta att få se lite nytagna bilder på Nils, och kanske en liten videosnutt? Gärna även lite info och hur han är i sättet och hur stor han blivit. Är ju lite nyfiken eftersom jag har lillasyster hos mig. :) Mvh Jonna

http://tiggelberglorett.blogg.se

Nina

19 februari 2015 15:11

Tack Jonna! Ja, tillslut tittade hon ut efter en lång natt :) Självklart, det ska bli! Har själv varit inne på att uppdatera lite mer om honom.. Just nu "tyvärr" hinner jag nog inte med så mycket sånt, än. Men ha tålamod så kommer det så småningom! :)

Kram Nina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00


Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.   I och med att ridningen hem...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Ovido - Quiz & Flashcards