Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Longering

Av Nina - 9 april 2015 12:45

Molly fick gå ett "vanligt" longerings-pass idag ca 20 min (eftersom jag räknar med att sitta upp och rida imorgon). Hon va bara så fin! Hon va mycket arbetsvillig och hade ett jättefint tramp med bakbenen. Lät henne till och med galoppera över ett litet sockerbits-hinder på slutet ett par gånger och det va så roligt att se hur fräsh hon va! Så jag har tänkt om lite med hennes "igångsättning". Jag hade ju tänkt att köra enbart galoppintervaller och låta henne vila varannan dag. Men i och med att hon ser så fin ut tänker jag att jag lägger upp det så att hon får värma upp med ett par galoppintervaller med en min vila i mellan och sen kör lite dressyr/markarbets-trim i ca 10-15 min, så blir det inte så enformigt med bara intervaller men samtidigt får hon upp flåset och bygger upp sig. Dessutom kan jag anpassa ridningen lite efter vädret också och planera lite bättre då. Om jag har med Maya ner till ridbanan är det inte så roligt om hon får ligga i vagnen när det spöregnar. Om jag där emot kör galoppintervaller med vila varannan dag "måste" jag ju ge mig ut i regnet (och ibland kanske ha med mig Maya) för att det ska ge något bra resultat.




Kram Nina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00


Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.   I och med att ridningen hem...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Ovido - Quiz & Flashcards