Direktlänk till inlägg 2 maj 2015

Det känns inte direkt som vår längre..

Av Nina - 2 maj 2015 12:30

Fy för detta väder, brr! Igår regnade det i stort sett hela dagen, förutom ett par timmar på morgonen och då passade jag på att longera Molly lite. Hästarna går annars ute till kvällsfodringen och får middag i hagen, men igår kom dom tre muskitörerna springandes till grinden på eftermiddagen och ville mer än gärna gå in för att äta middag. Idag är det mulet och grått, inget regn än så länge men blåser friska vindar och det känns inte alls något "vårigt" så har tänkt att ta in dom till middagsfodringen idag också.


    


Veckan som gått har annars varit bra. Jag har faktiskt skaffat mig en medryttare som hjälper mig lite med Molly. Jag har varit i valet och kvalet länge om jag skulle skaffa mig någon mer som hjälper mig, men tycker sånt är så svårt! En vilt främande person som ska ta hand om min/mina häst/hästar, för hästarna ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Men av en liten slump läste jag Emmas "annons" på fb och att hon dessutom bor i Skärkind, ca 7 km från oss, avgjorde saken - hon fick komma och hälsa på och magkänslan kändes med dessamma mycket bra! Så hon har ridit Molly måndag och torsdag den här veckan.

I måndags hjälpte hon mig även att löshoppa Nils lite. Va ska jag säga, han fattade ju verkligen va det va frågan om och tyckte nog kanske att det va lite väl kul.. Sprang flera varv av sig själv och hoppade glatt. Sedan tog han även vattenmattan frivilligt när vi försökte fånga honom. Känns lite läskigt när han är på sånt bus-humör, för jag vet aldrig vad han tänker få för sig. Det som är bra är att han stressar inte upp sig och han gör inget av det där i panik, utan mer för att han vill busa, för han reser sig väldigt grasiöst upp på bakbenen, men när han gör det känner man sig inte så värst katig. Inte heller när han börjar fäkta med frambenen och sedan plötsligt får ett bockut-utbrott och samtidigt försöker byta varv.. Men det blir nog häst av honom också tillslut!


Emma red alltså Molly i måndags och i tisdags trimmade jag lite dressyr men fick inte alls någon bra känsla då. Vet inte om det va bettet jag red på (ett tredelat inklätt i läder med fasta ringar) eller om det helt enkelt va så att hon va lite trött i kroppen eftersom hon nu ridits lite mer "som vanligt". Blev vila i onsdags, torsdags red Emma lite skritt och travjobb och igår longering. Hon såg jättefin ut och gjorde det hon skulle men hon kändes lite loj, inte direkt det där kvicka hon kan ha i sig när jag ber om en ökning. Därför vilar hon idag för att ladda upp inför träningen imorgon.


Hoppas ni alla har haft en trevlig Valborg, trots regn och blåst på många håll   





Kram Nina

 
 
Jonna

Jonna

2 maj 2015 16:25

Hmm, känner igen de där busfasonerna. Min lilla tjej gör likadant. Står på bakbenen och fäktar med frambenen. Då är hon helt plötsligt inte så liten längre. :) /Jonna

http://tiggelberglorett.blogg.se

Nina

2 maj 2015 16:37

Det är väl tur att våra frön tycker livet är kul, men det kan bli lite väl livat ibland haha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina - 23 augusti 2015 09:23

Igår hade jag bokat in en hoppträning för Ina hemma hos henne. Det har ju blivit en del dressyr nu, så ska jag vara ärlig så kände jag mig ganska ringrostig! MEN det gick så otroligt bra! Känslan som jag kände igår va mycket länge sedan jag kände. De...

Av Nina - 20 augusti 2015 15:46

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" Den texten stämmer in ganska bra på den här sommaren. Nu när det snart är höst (man får väl ändå säga att september är första höst-månaden) så kommer i stället sommarvärmen. Men bättre sent än aldrig.   ...

Av Nina - 15 augusti 2015 16:00


Efter två SKIT-dagar i sadeln rent ut sagt, där ridpassen mer liknat dragkamp än dressyr åkte vi idag på tävling och sprang Lätt B:1 programmet i Knivberga. En nystartad liten förening mellan Norrköping och Finspång.   I och med att ridningen hem...

Av Nina - 11 augusti 2015 12:07

Nu har jag anmält mig och Molly till Knivbergas lokala dressyrtävling i helgen! Det blir samma program som förra helgen, Lätt B:1 och jag känner mig riktigt taggad! Red igenom programmet hemma igår kväll och Molly kändes toppen!            ...

Av Nina - 8 augusti 2015 16:22

Idag blev det en liten PR och debut för Lätt B:1 programmet. Molly och jag har ju tidigare ridit Lätt C:1 och Lätt C:2 med bra resultat, så nu tänkte jag att det va dags att vi tog ett litet steg upp. Tycker även att vi har ridit ihop oss mycket bra....

Ovido - Quiz & Flashcards